PostNL zal je bestelling 2 maal aanbieden op het opgegeven adres. Ben je de eerste dag niet thuis, dan zal PostNL het de volgende dag nog een keer proberen. Tevens ontvang je een briefje in de bus met een ‘niet thuis code’. Met behulp van deze code kun je via de PostNL website zelf kiezen op welk moment je het pakketje wilt ontvangen of kun je het afleveradres wijzigen.
Op de PostNL website kun je nog meer informatie terugvinden over het afleveren van een pakket wanneer je niet thuis bent
Mocht je de bestelling ook bij de 2e bezorgpoging niet in ontvangst kunnen nemen dan laat TNT een briefje achter bij welk dichtstbijzijnde postkantoor je de bestelling kunt ophalen. Voor het afhalen op het postkantoor heb je 10 dagen de tijd.
Uiteraard kun je ervoor kiezen pas te betalen bij het in ontvangst nemen van je bestelling, je tekent dan ook voor ontvangst. Na je bestelling op de site ontvang je direct de factuur in je mailbox als bevestiging van je bestelling.
Bestellingen kunnen of aan huis of in het postkantoor of Pakje Gemak afhaallocatie aangenomen worden. Wanneer je de bestelling aan huis bij de postbode wilt afrekenen, zorg er dan voor dat je het bedrag contant en gepast klaar hebt liggen. Je kunt bij de postbode namelijk niet pinnen. Bij postkantoren of Pakje Gemak afhaallocaties kun je wel met pin afrekenen.